KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Dla rodziców

Szanowni Państwo!

Od 22 do 26 czerwca br. w godzinach 9.00 - 14.00, rodzice dzieci zapisanych na dyżur wakacyjny, proszeni są o osobiste zgłaszanie się do tych placówek, które Państwo wybraliście, w celu podpisania obowiązujących dokumentów.


KOMUNIKAT W SPRAWIE ORGANIZACJI PRACY PRZEDSZKOLI W MIESIĄCACH WAKACYJNYCH ( ROK SZKOLNY 2019/2020)

Przedszkola publiczne funkcjonują przez cały rok kalendarzowy, z miesięczną przerwą wakacyjną w lipcu lub sierpniu. Dyrektor przedszkola w miesiącu wakacyjnym, w którym przedszkole jest czynne, organizuje opiekę dla tych dzieci, którym rodzice nie są w stanie zapewnić opieki lub wakacyjnego wypoczynku.

Przedszkole dyżurujące, w lipcu lub w sierpniu, organizuje opiekę dla dzieci z przedszkola oraz dla dzieci z innych przedszkoli, które mają przerwę wakacyjną.

Dyrektorzy wszystkich przedszkoli przyjmują od rodziców swoich wychowanków zgłoszenia w sprawie zapewnienia opieki w miesiącach wakacyjnych do dnia 15 czerwca 2020 r. 

W związku z powyższym rodzice:

  • Dokonują zgłoszenia dziecka w terminie ustalonym przez dyrektora przedszkola, do którego dziecko uczęszcza w danym roku szkolnym;
  • Określają dokładny termin pobytu dziecka w przedszkolu w miesiącu, w którym przedszkole pełni dyżur;
  • Określają dokładny termin pobytu dziecka w przypadku, gdy przedszkole macierzyste ma przerwę wakacyjną, a rodzice nie mają możliwości zapewnienia w tym czasie opieki swojemu dziecku.
W przypadku, gdy rodzice nie dokonają zgłoszenia na opiekę w miesiącach wakacyjnych w przedszkolu, do którego dziecko uczęszcza, w terminie wyznaczonym przez dyrektora tego przedszkola - będą musieli sami zadbać o organizację opieki dla swojego dziecka w innym przedszkolu, które pełni dyżur wakacyjny w danym miesiącu. Objęcie dziecka opieką będzie możliwe tylko w przypadku, gdy przedszkole będzie dysponowało jeszcze wolnym miejscem.

Harmonogram pracy przedszkoli w miesiącach wakacyjnych
w roku szkolnym 2019/2020
MiesiącPrzedszkola
LIPIEC

Publiczne Przedszkole nr 3

Publiczne Przedszkole nr 10

SIERPIEŃ

Publiczne Przedszkole nr 6

Publiczne Przedszkole nr 11

Koronawirus - co musisz wiedzieć? 


Przeniesienie kart do jednostki wakacyjnej w obrębie jednego przedszkola

Rodzic na swoim panelu rodzica przepisuje karty na dyżur wakacyjny.

Kroki dla rodzica

1. Rodzic, którego dziecko przechodzi do jednostki wakacyjnej na dyżur wakacyjny musi zalogować się na swój panel rodzica.

2. W zakładce Więcej>>Karty, dokonuje przeniesienia karty/kart do jednostki wakacyjnej poprzez zaznaczenie konkretnej karty bądź wszystkich kart i klika na przycisk  (Przenieś kartę).

3. Po kliknięciu na (Przenieś kartę) wybieramy z jakiej jednostki do jakiej jednostki karta ma zostać przeniesiona oraz datę, od której karta ma być aktywna w jednostce wakacyjnej. Jeżeli wszystko jest uzupełnione klikamy (akceptuj).

4. Przeniesiona karta na liście kart oznaczona zostanie kolorem szarym oraz zostanie wpisana data zablokowania karty w jednostce głównej.

5. W prawym górnym rogu w pozycji (Wybierz dzieckoprzełączamy się między dziećmi na jednostkę wakacyjną (opis jednostki w nawiasie).

6. Sprawdzamy czy w zakładce Więcej>>karty pojawiła się karta, która została przeniesiona.

7. Po zakończeniu dyżuru wakacyjnego powyższe czynności powtarzamy, z tym że kartę z jednostki wakacyjnej przenosimy do jednostki głównej.

Przeniesie kart do jednostki wakacyjnej między różnymi przedszkolami
Kroki dla rodzica

1. Pierwsze logowanie rodzica do systemu odbywa się za pomocą dotychczasowych danych do logowania. Po zalogowaniu w zakładce Więcej – Karty rodzic musi dezaktywować dotychczasową kartę w przedszkolu macierzystym. Należy fistaszkiem zaznaczyć kartę, którą chcemy zablokować, a następnie klikamy na przycisk (Zablokuj kartę).

Blokada karty następuje automatycznie z dzisiejszą datą, więc rodzic musi wykonać tę czynność na dzień przed rozpoczęciem okresu wakacyjnego.

2. Drugim krokiem dla rodzica jest zalogowanie się za pomocą nowych danych do logowania, które otrzymał z przedszkola pełniącego dyżur wakacyjny. Po zalogowaniu w zakładce Więcej – Karty rodzic musi aktywowaćkartę dziecka. Aktywacja karty następuje po kliknięciu na przycisk (Aktywuj kartę) i wprowadzeniu jej numeru. Aktywacja karty następuje automatycznie z dzisiejszą datą, więc rodzic musi wykonać tę czynność w dniu rozpoczęcia okresu wakacyjnego.

Czynności po zakończeniu okresu wakacyjnego

Kroki dla rodzica

1. Za pomocą danych do logowania z jednostki wakacyjnej rodzic musi deaktywować dotychczasową kartę, która była używana podczas dyżuru wakacyjnego. Należy fistaszkiem zaznaczyć kartę, którą chcemy zablokować, a następnie klikamy na przycisk (Zablokuj kartę).

Blokada karty następuje automatycznie z dzisiejszą datą, więc rodzic musi wykonać tę czynność w ostatnim dniu okresu wakacyjnego.

2. Drugim krokiem dla rodzica jest zalogowanie się za pomocą starych danych do logowania. Po zalogowaniu w zakładce Więcej – Karty rodzic musi aktywowaćkartę dziecka. Aktywacja karty następuje po kliknięciu na przycisk (Aktywuj kartę) i wprowadzeniu jej numeru. Aktywacja karty następuje automatycznie z dzisiejszą datą, więc rodzic musi wykonać tę czynność w pierwszym dniu po zakończeniu okresu wakacyjnego.


Procedury bezpieczeństwa
obowiązujące w „Tęczowym Przedszkolu” nr 2
w Zduńskiej Woli
na czas prowadzenia zajęć opiekuńczych
w okresie pandemii COVID-19
 

/uploads/5ed6ab96592e1/pages/13/content/Procedury_bezpieczenstwa.pdf 


Szanowni Państwo,

Zachowanie spokoju będzie miało duży wpływ na odporność zarówno psychiczną jak i fizyczną. Oczywiście, różnimy się między sobą i różnią się też nasze dzieci. Są takie (i mam nadzieję, że jest ich większość), które w obecnej sytuacji czują pewne podekscytowanie, ciekawość, a nawet radość (no w końcu nie trzeba chodzić do szkoły i tyle nowych ciekawych rzeczy dzieje się wokół). Są jednak i takie, które z dużym niepokojem i lękiem stale sprawdzają portale informacyjne, dopytują dorosłych, poszukują informacji o zagrożeniu. Jeszcze inne, mówią: dość! - już nie mogą oglądać, słuchać, czytać i rozmawiać na temat zagrożenia koronawirusem. Wszystkie, nawet te szczęśliwe, z różnym natężeniem i częstotliwością odczuwają nieprzyjemne uczucia. Boją się..... Ten strach, zupełnie zrozumiały w obecnej sytuacji, wymaga zaopiekowania przez nas dorosłych! Udostępniam kilka ogólnych wskazówek profilaktyki zdrowia psychicznego

1. OBSERWUJMY - siebie i nasze dzieci. Nie tylko pod kątem infekcji, ale i tego jak emocjonalnie radzimy sobie z otaczającą rzeczywistością. Jakie jest nasze dziecko? Jak reaguje na tę sytuację, jak reaguje na nas? Czy dopytuje? Czy unika rozmów? Czy sądzi, że musi nas chronić i robi dobrą minę do złej gry? Czy może (przynajmniej na razie) wygląda na to, że sytuacja go nie przeciążą? A jak my się zachowujemy? Czy epidemia, zagrożenie jest stale obecne w naszych rozmowach? Czy nieustannie sprawdzam wiadomości? Czy może unikam tematu i nie chcemy o tym rozmawiać? Jak nasza postawa działa na syna czy córkę?

2. BĄDŹMY GOTOWI DO ROZMOWY - przygotujmy sobie zestaw 3-4 rzetelnych faktów, którymi możemy się z naszym dzieckiem podzielić. Czasem trzeba będzie powtórzyć je wielokrotnie - dzieci lubią upewniać się, że nie ściemniamy i wiemy, co mówimy. Bądźmy gotowi na konfrontację z fakenewsami (Tato,a Marcin powiedział...). Nie warto jednak przekazywać dzieciom niesprawdzonych treści, niezliczonych supertajnych informacji, czy dramatycznych nowin. Bądźmy w tych rozmowach spokojni, opanowani i rzeczowi. Jeśli sami jesteśmy kłębkiem nerwów i mimo szczerych chęci nie udaje się nam zachować spokoju, zastanówmy się, kto z naszego otoczenia mógłby taką rozmowę przeprowadzić? Może wujek ratownik, pielęgniarz, ciocia lekarka czy nauczycielka biologii? Ustalmy z nimi wcześniej, czego potrzebujemy i jak chcielibyśmy, aby taka rozmowa wyglądała. Fajnie jeśli jest to bliska dla naszego dziecka osoba, do której ma zaufanie, którą lubi. Naprawdę psycholog jest ostatnią osobą w tej kolejce! Wizyta u specjalisty może tylko nasilić różne lęki!

3. MÓWMY SZCZERZE NIE WIEM - ile to będzie trwało?, czy wszyscy zachorujemy? Kto pierwszy umrze z naszej rodziny? Takie pytania mogą szokować, złościć. Po pierwsze, zachęcam do tego by cieszyć się, że dzieci traktują nas jako ważne źródło informacji, mają do nas zaufanie. Czasem możemy ostudzić różne niepokoje, jednak na niektóre pytania nie znamy przecież odpowiedzi (nikt z nas nie wie, ile będzie trwała ta sytuacja). I o tej swojej niewiedzy warto szczerze mówić. Choć część rodziców/nauczycieli/opiekunów się tego obawia, ta szczerość buduje zaufanie!

4. ROZMAWIAJMY JAK RADZIĆ SOBIE Z LĘKIEM - to bardzo ważna wiedza! Opowiedzmy dzieciom, co my robimy, żeby trudne myśli nie zapanowały niepodzielnie w naszej głowie (czytanie książek, oglądanie komedii, gry). Pytajmy, co im pomaga? - dzieci są w tym bardzo kreatywne i mogą nas zaskoczyć super pomysłami z których i my możemy korzystać. Sprawdzimy też, czego potrzebują w tej sytuacji. Zastanówmy się, co możemy wspólnie robić, aby zachować dobry nastrój. Umówmy się na jakiś kod -sygnał, kiedy ktoś z członków rodziny poczuje, że ten smutek go dopada. Ustalmy, kiedy potrzebujemy samotności, a kiedy towarzystwa innych ludzi. Szczerze rozmawiajmy o tym, że i my dorośli przeżywamy trudne emocje ale znamy sposoby, aby z nimi sobie radzić! W tych rozmowach ważne jest zachęcanie do tropienia lęków niewypowiedzianych - czasem to co dzieci mają w głowie jest duuużo straszniejsze od rzeczywistości! Kiedy taki lęk ujrzy światło dzienne,traci na swojej mocy no i można się nim zaopiekować (to trochę jak z koszmarami sennymi). Jeśli to jest możliwe, dajmy dziecku czas na płacz, złość i inne trudne emocje.

5. WSKAZUJMY NA CZASOWOŚĆ PEWNYCH OGRANICZEŃ CZY ROZWIĄZAŃ - szczególnie dla nastolatków, obecna sytuacja może być bardzo trudna. Mogą mieć poczucie zamachu na ich podstawowe prawa i ograniczanie wolności. Rozmawiajmy z nimi o tym. Pokazujmy terminowość tych rozwiązań i to,czemu one mają służyć.

6. BĄDŹMY ODPOWIEDZIALNI - ta sytuacja może być świetną lekcją empatii, wrażliwości i właśnie odpowiedzialności za wspólnotę: rodzinna, klasową sąsiedzką....Nasze zachowania przecież przekładają się bezpośrednio na rozprzestrzenianie wirusa, a więc na życie i zdrowie innych ludzi. Rozmawiajmy o tym z naszymi dziećmi!

7. NIE OSZUKUJMY - starajmy się być spokojni- nie panikujmy. Jednak kiedy rozmawiamy o rzeczach trudnych, ulegamy emocjom a przyłapuje nas na tym młody człowiek i zadaje pytanie, co się stało? To nie odpowiadajmy NIC! Takie ucinanie rozmowy,tworzenie tajemnic, jest pożywką do karmienia lęków. Ochłońmy i nawet jeśli nie od razu, wyjaśnimy dziecku, (czasem wystarczy ogólnie: np. ...ta stała obecność informacji o wirusie mnie złości, martwi czy niepokoi.) co się stało, czego było świadkiem.

8. ZADBAJMY O POTRZEBY DZIECI - tak jak my potrzebujemy porozmawiać z bliskimi, koleżankączy kolegą, nasze dzieci również tego kontaktu potrzebują! Zadbajmy o to! Rówieśnicy są strasznie ważni! Pamiętajmy o nowych technologiach - to dobry moment, żeby z nich również korzystać.

9. UCZMY SIĘ RAZEM ZDROWYCH NAWYKÓW i bądźmy wzorem do naśladowania.Pokażmy i przećwiczmy, jak myć ręce, jak zasłaniać usta, jak dbać o wypoczynek, odpowiedni sen i dobry nastrój. Rozmawiajmy o tym co trudne, o potknięciach i zagrożeniach i co z nimi robić.

10. ZADBAJMY O INNYCH - a może w tej trudnej sytuacji spróbujemy zająć się czymś użytecznym? Może razem z dzieckiem wesprzemy słabszych, którzy potrzebują naszej pomocy (wejdźcie na fan page POMAGAMY SOBIE)

UNIKAJMY:

Słuchania własnych lęków! To nie są najlepsi doradcy! Pewnie nie da się tego zupełnie uniknąć, ale przynajmniej ważnych decyzji nie podejmujmy pod wpływem silnych emocji. One na ogół utrudniają nam dostęp do racjonalnego działania. We mgle emocjonalnej trudno bezpiecznie wylądować. Utożsamiania własnych emocji z emocjami syna czy córki. Dzieci są odrębnymi istotami! Mogą się wprawdzie zachowywać dokładnie jak my, ale powód tego zachowania czy emocja, która za tym stoi, może być już zupełnie inna ! (Np. płakać można nie tylko ze smutku, ale i z radości, wzruszenia czy alergii w końcu - a to cały czas ten sam płacz). Bądźmy więc wrażliwi na ich odrębność i nie zakładajmy z góry tej emocjonalnej syntonii Zmuszania dziecka do opowiadania o tym co czuje w tej trudnej sytuacji. To wprawdzie dla nas ważna wiedza, ale nie zawsze ii nie dla każdego dostępna. Jeśli dziecko stawia opór - nie zmuszamy! Przypominamy, że jesteśmy, że jesteśmy na tę rozmowę gotowi, ale czekamy na jego sygnał. Możemy też dopytać, czy jest coś, co ułatwiłoby taką rozmowę. Mówienia: Wszystko będzie OK. jeśli sami w to nie wierzymy! Sugerowania, co dziecko powinno czuć w podobnej sytuacji. Składania obietnic, których nie można dotrzymać.

KIEDY NIEPOKOIĆ SIĘ O DZIECKO?

Kiedy nasze dziecko:często przeżywa uczucie lęku,boi się rzeczy, które do tej pory nie budziły niepokoju,skarży się na ból głowy i dolegliwości ze strony żołądka, czasem przechodzące w rozwolnienie, wymioty,zawroty głowy i omdlenia, kołatania serca, nadmiernego pocenie lub inne objawy somatyczne,jest apatyczne, osowiałe, nie może zasnąć,ze snu budzą go koszmary, zgrzyta zębami, co może świadczyć o silnym napięciu mięśniowym w okolicach żuchwy, łatwo przechodzi w skrajne emocje - od śmiechu do płaczu,łatwo się męczy, nie ma apetytu lub ma wzmożony apetyt jak nigdy wcześniej, a wymienione objawy nie zaczynają się zmniejszać, a wręcz nabierają na sile i wyraźnie utrudniają dziecku codzienne życie - Twoje dziecko i Ty potrzebujecie profesjonalnej pomocy psychologicznej. I na zakończenie, ku pokrzepieniu serc! Nawet najtrudniejsza sytuacja, może dodać nam i naszym dzieciom skrzydeł. Dzieje się tak wtedy, kiedy będąc w trudnej sytuacji doświadczamy (MY I ONE) wsparcia od innych, kiedy mimo trudnych doświadczeń mamy wpływ na różne obszary własnego życia, nawet z pozoru błahe (to nadal ja decyduję, co zjem na śniadanie) i w końcu mam poczucie, że mimo trudności radze sobie z życiem! Silniejsi będziemy też wtedy, kiedy dbamy o innych!

Życzę dużo zdrowia

Dyrektor PPnr2 we współpracy z Eko -Tur Warszawa


Drodzy Rodzice prosimy o zapoznanie się z treścią poniższego listu Ministra Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej oraz Głównego Inspektora Sanitarnego Jarosława Pinkusa dotyczącego szczepień dzieci. Link poniżej...

/uploads/5ed6ab96592e1/pages/13/content/CCF04122018_1.pdf


Serdecznie dziękujemy wszystkim głosującym na „Tęczowe Przedszkole” w plebiscycie „Najfajniejsze przedszkole w powiecie zduńskowolskim 2017” zorganizowanym przez portal internetowy „zdunskawola.naszemiasto.pl" Informujemy, że oddano na nasze przedszkole 1580 głosów co dało nam I miejsce w Powiecie zduńskowolskim. Dziękujemy


Przedszkolaki z naszego przedszkola włączyć się do bardzo szlachetnej akcji o nazwie „Misyjny opatrunek” prowadzonej przez Referat Misyjny Księży Werbistów z Pieniężna. Celem akcji jest niesienie pomocy szpitalom i placówkom medycznym znajdującym się w krajach misyjnych poprzez zbiórkę opasek, bandaży, plastrów, rękawiczek jednorazowych koniecznie zapakowanych w fabrycznie, bowiem tylko takie pozostają sterylne i można je użyć w celach medycznych. W naszym przedszkolu zbiórkę ogłoszono w każdej grupie od 1 do 22 grudnia 2017 roku. Dzieci i rodzice byli bardzo otwarci na tę inicjatywę za co serdecznie dziękujemy.


Przedszkole uczestniczło w ogólnopolskiej akcji „GÓRA GROSZA” polegającej na zbieraniu monet od 1gr do 5zł.To już osiemnasta edycja Góry Grosza, akcji zbierania monet w całej Polsce, organizowanej przez Towarzystwo Nasz Dom.
Jeden grosz znaczy niewiele, ale GÓRA GROSZA? – Jest największa na ŚWIECIE


Dziękujemy w imieniu małej Oliwki za pieniążki przekazane na jej leczenie.Razem udało nam się uzbierać kwotę 1317,20 zł , która została przelana na konto wskazane przez mamę Oliwki.


Prosimy o zapoznanie się z poniższym regulaminem

REGULAMIN PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z "TĘCZOWEGO PRZEDSZKOLA" PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NR 2


Dyrekcja wraz z pracownikami "Tęczowego Przedszkola" serdecznie dziękują wszystkim dzieciom i rodzicom, którzy włączyli się do Akcji Szlachetna Paczka. Dzięki Państwu obdarowaliśmy rodzinę, która potrzebowała pomocy.


EWALUACJA ZEWNĘTRZNA
W Publicznym Przedszkolu Nr 2 w Zduńskiej Woli w dniach 15.06.2015r. - 26.06.2015r. została przeprowadzona, przez zespół wizytatorów z Kuratorium Oświaty w Łodzi, całościowa ewaluacja zewnętrzna. Na podstawie zebranych danych sporządzono raport dostępny na stronie www.seo2.npseo.pl/reports/1000460102152.pdf.


Zachęcamy do współpracy poprzez zgłaszanie pomysłów, postulatów i uwag na adres: teczowe.przedszkole@onet.pl, bądź umieszczanie ich do skrzynki, która znajduję się na holu. Jesteśmy otwarci na Wasze pomysły- razem zorganizujmy przestrzeń,w której dzieci będą czuły się dobrze :)