Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Czy oglądając bajki po angielsku, można nauczyć się języka?

Oglądając bajki i filmy po angielsku, dziecko osłuchuje się z językiem oraz różnymi akcentami lektorów anglojęzycznych, poznaje całe zwroty: osadzone w kontekście, nacechowane emocjami i co najważniejsze – dalekie od listy słówek do wyuczenia się.Oglądanie bajek w języku angielskim jest na pewno ważną częścią uzupełniającą naukę języka. Dzięki tej metodzie dziecko nabywa sprawność w jego rozumieniu i poszerza zakres słownictwa. Jednak dla pełnej efektywności nauki języka, ważne jest, by dziecko miało szansę na swobodną praktykę w porozumiewaniu się. Korzystając z bajek, możemy wraz z dzieckiem zapamiętać zabawne, emocjonujące, czy interesujące zwroty i później, co jakiś czas je powtarzać z dzieckiem. Warto również zorganizować zabawy w języku angielskim, zagrać w prostą grę i pośpiewać piosenki. Ważne jest także, by dziecko mogło wykorzystać w praktyce zdobytą wiedzę, na przykład w interakcji z rówieśnikami, czy dorosłymi mówiącymi po angielsku. Wspólna zabawa to zawsze świetna okazja do przyswajania wiedzy, bowiem w nauce języka najważniejsze są: zaangażowanie uczącego się oraz kontakt z „żywym językiem”. Poniżej przedstawiam Państwu propozycję bajek , które możecie zaproponować dzieciom w wolnym czasie tak, by zarówno język, jego poziom, jak i treść były odpowiednie dla dzieci? Oto moje propozycje:

Maisy – krótkie (5 minutowe) i proste graficznie perypetie brytyjskiej myszki i jej zwierzęcych przyjaciół.

Fun with Flupe – krótkie, częściowo rymowane historie z piosenkami, pomocne w poznawaniu nowych słów

Puffin Rock – przepiękny graficznie, spokojny i stonowany serial irlandzki o rodzinie maskonurów

Kipper the Dog – pełne inteligentnego humoru przygody grupy przyjaciół – charakterologiczny majstersztyk: 

Polly Tells Tales – proste historie z morałem, opowiedziane przystępną i piękną angielszczyzną.

Charlie i Lola – mądry, uroczy, zabawny serial o rodzeństwie z pięknym brytyjskim akcentem

Sesame Street — czyli Ulica Sezamkowa, na której wychowało się już kilka generacji dzieci. Co ciekawe, w przeszłości robiono nawet badania, z których wynikało, że dzieci w wieku 3-5 lat, które regularnie oglądały Ulicę Sezamkową, miały bogatsze słownictwo, czytały szybciej i ogólnie radziły sobie lepiej z nauką. Pomimo że badania te dotyczyły dzieci, których angielski był pierwszym językiem, jest to niewątpliwie dowód na to, że ten program wie, jak trafić do dziecka.

Daniel Tiger’s Neighbourhood- bajka o czteroletnim tygrysku (Daniel Tiger). Dzieci poprzez przygody tygryska i jego przyjaciół, uczą się podstawowych umiejętności i uczą się rozumieć swoje emocje. Duży nacisk kładziony jest na wartość przyjaźni i rodziny.

Arthur-rekomendowana dla dzieci powyżej piątego roku życia. Od głównego bohatera - Arthura, dzieci nauczą się rozwiązywać problemy, nawiązywać nowe przyjaźnie i radzić sobie ze strachem w codziennych sytuacjach.

Martha Speaks- opcja dla starszych dzieci. Bajka opowiada o psie, który nagle zaczyna mówić w ludzkim języku. Seria jest adaptacją książek Susan Meddaugh. Bajka uczy słownictwa używanego przez młodych ludzi, a każdy odcinek skupia się na jednym temacie, podkreślając związane z nim słownictwo.

The Magic School Bus-pomimo że jest to bajka z lat 90., nadal jest uwielbiana przez starsze dzieci (i ich rodziców, a to jest równie ważne). Oparta na serii bestsellerowych książek, opowiada o nauczycielce i jej klasie. Dzięki magicznemu autobusowi doświadczają oni przygód i poznają tajniki nauki.

Oczywiście przypominam, że zgodnie z zaleceniami WHO dzieci do drugiego roku życia nie powinny spędzać czasu przed ekranem w ogóle, a dzieci powyżej drugiego roku życia nie dłużej niż godzinę dziennie.