Sporty zimowe
W tym tygodniu poświęcimy wiele uwagi tematowi bezpieczeństwo w oparciu o sporty zimowe. Dzieci będą zachęcane do różnego rodzaju aktywności na świeżym powietrzu zimą: zabaw na śniegu i lodzie, lepienia bałwana. Poznają nazwy zimowych dyscyplin i sprzętu sportowego (sanki, narty, łyżwy). Porozmawiamy o zasadach bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych, o tym, jakie zabawy są bezpieczne, a jakie nie, i jak we właściwy sposób korzystać ze sprzętu sportowego. Przypomnimy sobie, jak należy być ubranym podczas zabaw na śniegu.
Dzieci podczas tych zajęć:
określą, co jest potrzebne do jazdy na lodzie i nartach,
zdefiniują zasady zachowania się na lodowisku,
będą ćwiczyć umiejętności grafomotoryczne, rysując ołówkiem trasy, jakie może pokonać łyżwiarz, narciarz, uzupełniały ilustracje nalepkami, ćwicząc orientację, kierunki w przestrzeni,
poznają olimpijskie dyscypliny sportowe: narciarstwo (zjazd), skoki narciarskie, saneczkarstwo oraz związane z nimi atrybuty: chorągiewka, stoper, taśma miernicza, aparat fotograficzny, medal,
będą dzielić na sylaby wyrazy związane z zimą i zimowymi sportami,
będą posługiwać się pojęciami duży, mały, porównując przedmioty na ilustracjach i na żywo,
będą ćwiczyć odróżnianie pary od jednostki,
będą układać rytmy podczas zajęć z kodowania,
podczas zajęć Kącika Dobrego Startu przedszkolaki poznają piosenkę „Narty”, usprawnią umiejętności grafomotoryczne,poćwiczą koordynację wzorkowo-ruchową wzrokową, rysując pionowe kreski różnej długości,
nauczą się piosenki „Sanna”,
na podstawie ilustracji będą wymyślały historie, jakie mogą wydarzyć się podczas zimowych zabaw,
zapoznają się z piramidą zdrowego żywienia, aby poznać tajemnicę bycia zdrowym,
Zachęcamy Państwa do wspólnej zabawy z dziećmi – „Dwaj łyżwiarze”. Do jej realizacji potrzebne będą: białe kartki, ołówki, taśma mocująca. Kartkę przymocujcie do blatu stolika. Trzymając ołówki w obu dłoniach, rysujcie jednocześnie trasy, jakie pokonują łyżwiarze – chodzi o narysowanie jak największej liczby pętelek i kółek. Jest to świetne ćwiczenie, dzięki któremu pracują obie półkule mózgu.