Z wizytą u "Biedronek"
Kolejny tydzień, podczas którego będziemy rozwijać empatyczny stosunek do świata.
Dzieci dowiedzą się, które zwierzęta przygotowują się do zimowego snu (niedźwiedzie, jeże) i gdzie ją spędzają – poznają słownictwo związane z tą tematyką (gawra, sterta liści). Poznają też zwierzęta, które są aktywne przez całą zimę, a wcześniej przygotowują się do zimy, robiąc zapasy (wiewiórka, mysz). Poszerzą wiedzę na temat ptaków, które zostają z nami na zimę i tych, które odlatują do ciepłych krajów, by tam przeczekać najzimniejszą porę roku w Polsce. Dowiedzą się, do czego ptakom służą pióra.
Wysłuchają wierszy „Wiewiórka”, „Jesień” oraz opowiadania o Basi Orzeszko, ćwicząc koncentrację oraz empatię wobec świata zwierząt i roślin. Nauczą się piosenki „Kolczasty jeż” – zapamiętają słowa nową metodą, obserwując i odczytując ilustracje do treści piosenki. Wspólnie będziemy bawić się przy piosenkach: „Stary niedźwiedź mocno śpi” oraz „Uciekaj myszko”. Utrwalą również używanie określeń wysoko, nisko, opisując, gdzie znajdują się na drzewie orzechy i żołędzie.
Zdobytą wiedzę sprawdzimy podczas quizów, gdzie dzieci zdecydują o odpowiedzi, posługując się wyłącznie określeniami prawda, fałsz.
Maluchy bardzo lubią zabawy w rysowanie w powietrzu kształtów (np. jeża), co bardzo rozwija wyobraźnię, dlatego polecamy Państwu podobne zabawy w domu. Zachęcamy do spacerów, podczas których można obserwować przyrodę, opowiadać o kolorach, utrwalając ich nazwy, przeliczać skarby jesieni zauważone podczas spacerów (kasztany, żołędzie), określać ich wagę, wielkość (lekki, ciężki, mały, duży). Można układać obrazy z dostępnych skarbów jesieni (bezpośrednio na ziemi, pod drzewem z kasztanami, żołędziami itd.), dziecko może opowiadać o tym, co czuje, patrząc na swoje dzieła, ćwicząc w ten sposób umiejętność budowania wypowiedzi i nazywania emocji.